Givt

Digitaal collecteren tijdens de corona maatregelen

De collecten tijdens de dienst zijn een wezenlijk onderdeel van het samen kerk zijn.geefmetgivt logo
Het is een liturgische en symbolische handeling. Het is een wezenlijk onderdeel van de eredienst. Zoals men bijvoorbeeld in de eerste Christengemeente gaven meebracht voor de armen. We noemen het ook wel: de dienst der dankbaarheid.
Doordat we door het coronavirus niet meer samen kunnen komen in de kerk is deze dienst nagenoeg weggevallen.

Naast de mogelijkheid van het storten van uw gaven op het bekende bankrekeningnummer van de kerkrentmeesters hebben we gewerkt aan nog een oplossing.

We kunnen van start met het digitaal collecteren door middel van een smartphone: de Givt-app. Voorlopig gaan we dit alleen gebruiken tijdens beperkingen die er zijn door het coronavirus. Daarna zullen we beoordelen of dit systeem gebruikt kan worden naast de gewone wijze van collecteren. Doneren met contant geld en collectemunten kan dan ook en zal altijd mogelijk blijven.

Als u gebruik wilt maken van deze wijze van collecteren heeft u de Givt-app nodig. Dit is een app waarmee u altijd en overal anoniem kunt schenken aan de collecte. Of u nu thuis meekijkt, of later wellicht geen contant geld bij u hebt tijdens de kerkdienst. Door het geven van uw gaven met de Givt-app bepaalt u zelf hoeveel u geeft per collectedoel.
Bij het geven van uw gaven via het overmaken naar de bankrekening van de kerkrentmeesters worden uw gaven verdeeld over de collectedoelen.

Download hier de Givt-app!

Hieronder een korte omschrijving voor het goed gebruiken van de app tijdens het collecteren.
1. Tijdens de collecte opent u de Givt-app.
2. Kies het bedrag dat u wilt geven. Voeg de extra collectedoelen, door tweemaal te drukken op “+ Collecte toevoegen.” Vul de bedragen in die u per collectedoel wilt geven. Druk vervolgens op “Volgende”.
3. Indien u de Givt-app gebruikt via de link op Kerkdienstgemist, kunt u nu direct geven.
Gebruikt u de Givt-app op een andere manier, dan komt u nu op een keuze pagina.Begeleiding Givt app logo
4. Kies de manier van geven.

QR Givt Gouderaksekerk

QR-code
     De QR hiernaast is te gebruiken tijdens het collecteren.
     Daarmee komt u direct bij de juiste bestemming:
     Hervormde Gemeente Gouderak

Hier vindt u nog meer instructies voor het installatie en gebruik van de Givt-app.